Turkije in de EU lijkt me strak plan


You're from Holland? Geert Mak, my best friend!! (Ik sta op "De" Brug, man toont display van mobieltje met foto van Geert, en het Boekenweekgeschenk zelf. Blijkt de man te zijn die op pag. 25 vertelt over zijn grootvader uit het achterland, dichtbij Irak.)

De ontvolking van het platteland kon op die pagina niet treffender verwoord worden. Logisch dat iedereen naar de stad trekt, en zeker Istanbul werkt als een magneet.
Ik moet zeggen dat ik het een zeer aantrekkelijke dynamische stad vond, waar Europese milieunormen nog wel wat kunnen verbeteren; geen roetfilters enzo!
En als ik het wel heb worden ze binnenkort ook nog eens de culturele hoofdstad van Europa!

De mensen willen geen Fundi als president, geen Sharia, maar zeker ook geen Generaal. Als we ze daarmee een handje kunnen helpen, graag.
En ik wil er gauw weer heen!

Reacties